شدت نور چیست؟ به زبان فوق ساده

شدت نور چیست

تعداد لامپ‌های خانه بر چه اساسی انتخاب خواهد شد؟ چطور روشنایی مورد نیاز را اندازه‌گیری می‌کنیم؟ پاسخ در شدت نور است. در این محتوا در بلاگ آسیا پرتو به پاسخ سوال شدت نور چیست؟ می‌پردازیم. و کاربرد‌های شدت نور را بیان می‌کنیم. و در نهایت با فرمول و واحد اندازه‌گیری این کمیت روشنایی آشنا خواهیم شد.

شدت نور چیست و چه کاربردی دارد؟

مقدار نوری که در زاویه مشخص یا یک جهت وجود دارد، نماد شدت نور “i” است. واحد شدت نور چیست؟ واحد این کمیت روشنایی کاندلا (Candela) به اختصار CD است.

به طور ساده تعریف شدت نور (Luminous Intensity) یعنی نور لامپ ال ای دی از چه فاصله‌ای مشخص است. در یک فاصله مشخص، لامپ LED با کاندلا بالاتر به نسب لامپ با کاندلا پایین‌تر نور بیشتری دارد. شدت نور در واقع میزان برد نوری تولیدی لامپ را مشخص می‌کند. دو لامپ با 20 وات ال ای دی را در نظر بگیریم. لامپی که رفلکتور (منعکس کننده) با زاویه محدود تر دارد شدت نور بیشتری دارد. و لامپ ال ای دی که زاویه منعکس کننده بزرگ‌تری دارد، کاندلای کمتری دارد.

کاربرد شدت نور چیست؟

کاربرد شدت نور برای اندازه‌گیری روشنایی مورد نیاز خانه است. همچنین تعداد لامپ مورد نیاز برای یک فضا نیز با همین کمیت سنجیده خواهد شد. شدت نور کاملا به لامپ ال ای دی بستگی دارد. و برعکس شدت روشنایی تابع محیط اطراف نیست. همچنین در تونل که هم‌پوشانی بین لامپ‌ها بسیار مهم است، دانستن شدت نور پرتو لامپ‌ها، بسیار اهمیت دارد.

تعریف شدت نور

شدت نور چیست؛ کمیتی مهم در روشنایی

شدت نور چیست؟ کمیتی که نقش کلیدی در انتخاب نوع روشنایی، تعداد لامپ و اندازه گیری روشنایی مورد نیاز دارد. در این محتوا با تعریف شدت نور آشنا شده‌ایم. همچنین فهمیدیم که واحد اندازه‌گیری شدت نور کاندلا یا شمع است. و با کاربرد شدت نور Luminous Intensity آشنایی پیدا کردیم. آیا باز هم سوالی راجع‌به با این کمیت مهم روشنایی دارید؟ لطفا در بخش دیدگاه سوالات و نکات خود را برای ما ارسال کنید.

تمام محصولات آسیا پرتو از 4 مرحله تست عبور می‌کند. این نشان‌گر این است که تولید با کیفیت لامپ LED در آسیا پرتو هدف ما است. برای خرید و استفاده از محصولات با کیفیت ما به نمایندگی انحصاری ما در لاله‌زار مراجعه کنید. شهرآفتاب نماینده انحصاری آسیا پرتو است. و یا با ارتباط با شماره واتساپ 09122999567 محصولات مارا سفارش دهید.

سوالات متداول

کاندلا یا شمع واحد اندازه‌گیری شدت نور است.

مقدار نوری که در زاویه مشخص یا یک جهت وجود دارد.

یک پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *